Så var det kriiiis igen

Vaknade lite "tidigare" idag och förmiddagen blir lite längre. Det är rätt skönt det med.
När jag skulle ställa i ordning för FMK inser jag att vi inte ens har kaffe till en kopp. Bara jag vaken.
Vad gör man?
Försöka promenera till macken och köpa ett nödpaket (de har inte vår favoritsort)? Jag tar mig nog fram och tillbaka, men det blir otroligt jobbigt och kommer att straffa sig efteråt. En vild tanke dök upp: Ta bilen! Men, nej det är verkligen inte ett alternativ eftersom problemen tilltar med avstånd. Jag vågar inte för min egen skull och torde var en riktig trafikfara. Det får nog vänta ett bra tag till.
Till sist tänkte jag att jag kollar om ledigdottern är vaken och försöker övertala henne att åka eller skjutsa mig (samma insats för henne iofs).
Mötte bilförare i trappen.
Som faktiskt åkte direkt, före frukosten!
Hurra för snälla människor.
(syntes desperationen?)
I morse var det blött på asifalten, men nu har det torkat upp och solen tittar fram, om än med en viss tvekan.
Insåg att mattpassehögen kanske har gjort sitt för ett tag och kan flyttas undan igen. Den har leagt beredd innanför altandörren för att enkelt kunna hivas ut till hugade soldyrkare. Tror inte att någon kommer att ligga ute på en filt mer i sommar. Först skrev jag "i år", men det kändes så definitivt och obehagligt så jag ändrade.
Idag då?
Tja, inget planerat än så länge. Det får väl ge sig eftersom. Lite småstök kanske.
Listan från i måndags är ju inte direkt färdigåtgärdad:
  • röja upp i garderoben
  • torka ur fönstren i arbetsrummet
  • sällskapsrummet i källaren
  • sovrummen i källaren
Sjukvårdsupplysningen: Fortsatt sakta bättre tycker jag. Nu på förmiddagen har jag testat att läsa lite mer med båda ögonen och det fungerar hyfsat. Får se om jag får lika ont i ögat som tidigare.
Nu mera kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0