Plötsligt händer det

Vaknade lite tidigare idag, så jag pasade på att ringa Ögonkliniken.
Man knappar in personnummer och får en uppringningstid.
Det har krånglat någon gång när jag gycklat med mobilen så nu tog  jag den fasta telefonen. De skulle ringa upp redan 9.50 så jag bytte inte telefonnummer heller.
9.35 ringer min mobil, men numret är oidentifierat. Ska man svara? Det rings ju en del underliga samtal onekligen.
Jaja, jag svarade och då var det från Ögon!!
Jag blev så paff och klämde ur mig något om att jag ringt från en annan telefon...
"Jaja, men det där funkar inte så jag letade åt ditt mobilnummer"!
Man baxnar.
Hursomhelst behöver jag ingen läkartid för att förnya läkarintyget, det är oproblematiskt att fixa när jag har tid hos ortoptisten nästa vecka. Snabbt och effektivt ärende!
Det var dagens Sjukvårdsupplysning.
Annars har dagen börjat på känt manér.
Redan vid 9 i morse hade vi nästan 25 grader på skuggsidan.
Barnafadern har hotat med gräsklippning, och då kan man bli inblandad i möbelflyttning och annat praktiskt.
Gräsklipparen är lättstartad, men gillar av någon anledning inte att man stänger av den för att sedan starta igen. Helst ska den vara kall?!
Läste i tidningen idag om att skojare ringer upp och säger sig ringa från Microsoft. Precis nu ringde de till oss!
Det var dottern som svarade och hon var såklart alldeles för artig!
Jag skulle ha frågat hur de kunde veta att jag höll på att ladda ner något på min PC, frågat efter IP-adresser och efter ett tag klämt i med att jag inte äger någon PC :-)

Kommentarer
Postat av: kristina

härligt när det funkade med ögon. Ansträng dig inte för mycket med ögat.
Skönt att du kan njuta sol, själv är det skuggläge som gäller om jag ska klara temperaturen utan att svimma- Men hellre fint väder o skugga än blåst o kyla. Synd du ej kan dimpa ner här bara helt apropå. Törs ju inte lämna huset med tanke på tillgång till toan

2014-08-06 @ 21:38:14
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0