Lika grått

Dagarna är rätt jämngrå, med någon regnskur som tillfällig variation.
Blommorna verkar må bra av det, så antagligen beror sommarens halvdassiga blomning på mina tillkortakommanden som vattnare :-(
Krassen och en av liljorna är riktiga höjdare just nu. Lobelian helt under isen. Tror jag i någon allmän förvirring köpte hänglobelia i stället för kantlobelia?? Jag har väl aldrig haft hänglobelia...
Prognosen att paviljongen åker ner närmaste dagarna, ser ut att bli allt mer trovärdig. Det behövs lite sol och uppehåll så att gardinerna kan fladdra lite innan vi viker ner dem för vinterförvaring. Ååå, så beviljat det hade varit med ett permanent uterum. En kamin inomhus står också mycket högt på önskelistan.
I tisdags kom syrran förbi och då gick det faktiskt att sitta ute med kaffekoppen, så det gjorde vi. Hon stretar på med interjuer för olika jobb hon sökt, men hittills har det inte nappat :-( Sommaren såg annars väldigt bra ut ett tag, med många kontakter och flera intervjuer.
Vad händer idag då?
Tja, inte så ruskigt mycket tror jag.
Ikväll ska jag låta skjutsa mig till GodaVännen för ett par timmars umgänge. Nice!
Om ljuset räcker ska jag passa på att titta på hennes trädgård. Snacka om skillnad mot min tomt (jag kan inte ens benämna något hos oss som trädgård).

Kommentarer
Postat av: kristina

så trevligt att du kom och så viktigt för lugnet både hos mig o maken att jag inte var ensam. Du har visst grönafingrar men din jordmån kanske skulle förbättras. Skulle ju skicka med dig en gurka men det glömde jag förlåt

2014-08-28 @ 23:04:54
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0