Jag är hänsynslös

Det flygande vårdbiträdet kom hem, utan omvägar, tack och lov.
Dagen började annars inte så bra vädermässigt, plus att prognosen sagt regn.
Jag hade t.o.m. struntat i solningsklädseln.
Men när det ändå var lite sol och ordentligt varmt i luften efter morgonfikat, tog jag lokaltidningspysslet och gick ut. Snart blev det riktigt svettigt, så jag gick in och svidade om. Till sist hade jag suttit ute hela dagen, men hela tiden med känslan av att bara ta till vara den lilla solstund som gavs :-/
Dock var det svalare och lite molningt just runt middagen, så vi åt inne och hoppade över kaffet. Jag har inte gått ut efteråt heller, fast solen nu skiner in genom den öppna balkongdörren.
Prognosen för söndag och måndag ser inte kul ut, men förhoppningsvis stämmer den lika dåligt som dagens :-D
Snacka om att jag är väderfixerad!
Jag ser till mitt eget bästa hela tiden (!) och fint väder gör synproblemet uthärdligare.
Inga särskilda planer för kvällen.
Har grävt fram en massa gamla sparade tidningar med korsord och sudokus. Får väl ta itu med det.

Kommentarer
Postat av: kristina

Gläds åt att solen kan göra det lite bättre för dig i väntandet på synen. Träffade en av dina blivande elever idag, han hde fått så fint välkomstbrev från en lärare på institutionen, lät kul. Min son blev lätt avundsjuk för deras antagningsbesked etc innebar en massa strulsökande på nätet

2014-08-09 @ 22:23:54
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0