Inte riktigt lika stabilt

Idag var vädret lite mindre mattpasseaktigt.
Istället för att parkera som vanligt, fick jag för mig att räfsa ihop lite kottar och barr på uppfarten. Grannen har en jättestor tall precis på tomtgränsen och den verkar försöka göra små tallbarn på vår sida.
Dottern gav benäget, men inte helt frivilligt, bistånd. Tack för det.
Barnafadern klippte färdigt gräsmattan och dottern trimmade lite efter uppfarten.
Sedan var det ok att sitta ute några timmar. Jag satt med huvudet i skuggan inne paviljongen och lät benen ta sol. Lyssnade på min bok, där upplösningen närmar sig. Bara två timmar kvar.
Vi hade chansat på att flera av barnen skulle vilja komma hit och grilla, men det blev bara vi tre så köttet åkte i frysen för kommande behov. Då fick det bli pajbitar ur frysen. Helt ok.
Efter middagen var det inte samma läge som vanligt att gå ut med kaffe och bok, så jag la mig i soffan en stund.
Men nu skiner solen igen, så jag funderar på att gå ut en stund.
SMHI ger inga bra vibbar för i morgon:
Kommer inte att gå till gymmet idag. Hade faktiskt riktigt ont i ögat i går kväll och även i natt. Nu känns det mycket mindre, men jag har inte läst med båda ögonen alls och kört med lappen hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj låter inte bra med ögat.Klokt att du vilar det.
Jag fick ingen ute dag idag heller. Hoppas att det inte är slut än med solen. Det kan ju regna på natten

2014-08-07 @ 23:36:02
Postat av: kristina

På detta knäppa sätt får du dubbla kommentarer då jag mäste säga att det är jag som skriver

2014-08-07 @ 23:37:00
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0