Ingen haklapp i år!

De, väldigt många, senaste somrarna har jag fått en solbränna som haft en väldigt speciell karaktär.
Jag har alltid haft ett stort vitt fält under hakan!
Det beror nog på att jag nästan alltid läser eller löser korsord/sudoku när jag solar framsidan av kroppen. Då vänds huvudet neråt och hakan skuggar halsen.
I år har jag inte alls lika tydlig haklapp.
Veck och ryknor har jag som ger en del vita ränder, men ändå bättre än andra år.
Normalt sträcker jag ju inte ut huden på halsen på det här sättet, så då ser jag jämnbrun ut även på halsen :-)
Kommunikationsdottern pluggade idag och kunde inte hänga med övriga hit för att grilla.
Men det är alltid roligt att få hem de som kommer.
Ingen vidare arbetad middag, mest som vanligt.
Bra kött gör att det är supersmaskigt ändå tycker jag.
Trots det sörjer jag att jag inte riktigt har ork att anstränga mig för barnen :-(
Efter maten spelade vi Six-Mix. Jag vann inte.
Hade önskat att det fanns något degbart så här på kvällssidan, men det enda som fanns var en akutmottagning i England och jag orkar bara inte se alla skador som man kan råka ut för.
Nu sitter jag här med några ljus tända och inser att kvällarna redan är riktigt mörka.
Dagarna har också förändrats.
Svalare och mer ostadigt.
Nästa ljusglimt ser ut att komma i slutet av veckan.
Fredag ska jag på jobbet och lyssna på det roligaste licseminariet. Sen blir det fest!
Onsdag har jag tid på ögon och jag hoppas att de gör ett likadant test för synfältet så jag får höra om det ser ut att vara på bättringsvägen.
Tja, det är väl veckans höjdpunter.
Ska försöka avverka ett par små projekt här hemma också.

Kommentarer
Postat av: kristina

nu på onsdag eller nästa? Sommaren går för fort känns det som. Jag har knappt varit ut i aug, behandlingen förstör . Ska se om vi kan äta ute. Orkar inte heller anstränga mig med mat, mår man inte bra så tappar man lust även där o jag tror de dina ändå är nöjda med grillat för godare kan man knappt få

2014-08-11 @ 16:15:06
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0