Bu

Ser ut precis så här ute!
Regnet som skvalade ner i morse har visserligen upphört och man ser lite blå himmel här och där, men temperaturen är klart lägre (18 grader) och känslan inte helt positiv.
Efter att ha misshandlat byttan med krasse som jag fick av mamma tidigt i juni börjar den nu komma igång.
Tacksamma blommor det där. Bortsett från att det inte är mina favoritfärger så gillar jag att de lyser upp vid uppfarten. Mina andra planteringar har verkligen inte gått bra i sommar. Lobelian t.ex. slokar och känns ovanligt klen. Jag har inte så stor variation i lådorna, så jag ser tydligt skillnaden. Pelargonerna begriper jag mig inte på, antingen vattnar jag dem för mycket eller för lite?! När jag känner på jorden känns den alltid fuktig... Det kan ju knappast vara fråga om för lite sol i år.
Vad händer idag då?
Knappast något.
Funderar på att dra till gymmet mitt på dagen, eftersom en hårtvätt inte skulle vara fel och jag gillar inte att tväta håret just innan jag lägger mig.

Kommentarer
Postat av: kristina

Märkligt väder men skönt nu ikväll. Vad fina dina krasse ärm, mina är uppätna av något.

2014-08-10 @ 20:16:46
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0