Behaglig dag

Jag hade mina farhågor för dagens väder, så direkt efter frukost tog jag mina tidningar och stapplade ut med FMK't eftersom var det så ljuvligt ute.
Lagom varmt, ingen vind och solen som silar mellan träden. Allt är stilla och då mår jag så gott.
Till sist hade jag suttit ute hela dagen och det var dags att tänka lite på det lekamliga.
Sedan var det inte lockande att vara ute mer.
En fördel i år är att man inte längre behöver tänka att det ska solas till varje pris. Jag har fått min beskärda del av sol i sommar och är oändligt tacksam att det varit så fint väder. Tiden har gått snabbare och förhoppningsvis närmar jag mig ett läge med avsevärt mindre synproblem.
Men att tiden går snabbt är både på gott och på ont.
Avigsidan är att sommaren rusat förbi och det som återstår är mörker och arbete. Jag har inget emot det, men den här gången blev sommaren överhoppningsbar tid på sätt och vis.
Och det är väldigt långt till nästa gång.
Så känner jag i och för sig alltid i augusti, när det oundvikligen blir mörkare på kvällarna och kallare på mornarna.
Hösten är vacker (för det mesta), men det bär bara åt ett håll. Förhoppningsvis får vi lite mer sensommarvärme i år och då kan man ändå fortsätta njuta ett tag till.
Som tur är gillar jag vintern också, fast på ett annat sätt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0