Ännu en dag på mattan

 
 
 
Jag hade sedan tidigare en klipptid inbokad i morse, 10.30.
Det visade sig bli alldeles lagom.
 
Vi hade inga andra ärenden, så det var snabbt avklarat.
När vi kom hem var det bara att göra kaffe och gå ut.
 
 
 
Därefter har jag parkerat ute hela dagen.
När lokaltidningspysslet var avklarat satte jag igång att lyssna på min nya ljudbok. Ian Rankins En annan mans grav.
 
Det blir ju mest deckare, men så brukar det vara för mig på sommaren.
 
Kruxet med ljudböcker är att jag ibland tappar koncentrationen och inser att jag inte har en aning om vad som pågår.
Då blir det till att backa och försöka känna igen sig.
Et annat problem är man ibland vill kolla upp saker som hänt tidigare, för att man inte riktigt minns alla detaljer. Det fungerar bra med en vanlig bok, men absolut inte med en ljudbok. I en vanig bok har man lite hjälp av synminnet för att orientera sig i texten. Funkar inte med ljudböcker :-)
 
Nu ska jag blaska av mig solsvetten och se om hemmadottern kan tänkas skjutsa mig till kåmpe.
Allt är slut!
Stapelvaror, mejerivaror, bröd, vätskepåfyllningsvaror, tja mat i största almänhet.
 
Rätt tomt i kylskåpet helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är precis det där som gör att jag inte klarar av ljudböcker o inte ens fick mig att lyssna när jag hade såna problem med synen o inte klarade läsa. Just detta att bläddra bakåt o kolla saker. Men det är ju bra att du ändå kommer dig igenom

2014-08-04 @ 23:03:44
Postat av: kristina

elände att din blogg tagit bort mig så jag måste fylla i att det är jag som skriver

2014-08-04 @ 23:04:47
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0