Ändå tacksam

Vädret är verkligen grått.
Solen tittar fram någon enstaka gång, men inte tillräckligt pålitligt för att jag ska försöka torka filtar ute.
Filtar??
Jo, jag håller på att tvätta sommarens mattpassutrustning. Det skulle onekligen vara enklare att få filtarna torra om de kunde hängas ute, men det verkar inte riktigt vara läge för det i dagarna. Om man ska tro SMHI, ser fredag ut att vara nästa drägliga väderdag.
När åt vi ute sist?
När jag tittar bakåt i inläggen hittar jag ingen indikation på uteätning efter 2/8?! Tre veckor sedan!!
Sorgligt.
Det kanske blir till att ta ner paviljongen i slutet av veckan då. I så fall blir det precis som förra sommaren.
Jag vill ha en brittsommar. Helst. Om jag får välja.  Är ändå tacksam att det här survädret kom nu och att juli var så fantastisk. Nu får jag inte välja, så tacksam är verkligen ordet.
 Idag har jag bara en plan och det är att träna.
Missar starten med de nya studenterna, men familjen har troligtvis en representant där i alla fall, eftersom sonen tänkt delta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0