Vad gör man?

Skärtorsdag var annorlunda. Medan jag själv var på mässa med bönorna var alla barnen (+bf) hemma och spelade spel och umgicks.
Alla sov hemma, vilket är länge sedan det hände.
Långfredagen startade med familjefrukost och blev blev lång, även i praktisk mening.
Vi drog söderut och kaffade först hos farmor och farfar med försenat födelsedagsfirande.
Sedan drog barnen och jag på en överraskningsvisit till mormor. Först kunde vi inte lokalisera henne, men efter ett tag visade det sig att hon tagit en liten eftermiddagslur och inte hörde när vi ropade. Där satt vi några timmar och fick såklart fika. Man får lov att säga ett den generationen har en förmåga att plocka fram fikabröd. Om jag blev överraskad skulle jag inte kunna presentera mycket :-(
Tillbaka till farfars och där vankades det middag. Farmor är energisk när det gäller att testa nya rätter och för första gången åt jag något med sikrom som jag tyckte om!
Sällskapsspel med barnadaferns bror.
Hemkomst runt midnatt.
Äldsta dottern hängde med och spelar nu favoritspelet med de hemmaboende syskonen.
Vissa vinner på travet och andra fifflar med bokföringen. Det verkar inte löna sig i det här sammanhanget.
Nu ska jag försöka hitta något förslag till middagsmat.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Häftigt fika , vilken tårta och vackra blommor.Glad påsk

2014-04-20 @ 22:35:21
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0