Otrolig förmån

Jag ska verkligen inte klaga!
 
Med lite trixande har jag kunnat hålla den här dagen ren från bokningar och kan då välja att sitta hemma och läsa.
Jag vet att om jag sitter på jobbet kommer det att dyka upp ärenden vid dörren, men de som är angelägna mailar och mail kan jag sköta hemifrån. Jag har hållit koll på det som kommit in under helgen och vet att jag hinner hjälpa de som vill ha hjälp innan tisdag (15/4 - sista dag för ansökan till HT14).
 
Förmånen är att få starta dagen som den faller sig.
I lugn och ro komma igång mentalt och planera lite insticksjobb av hushållskaraktär.
Tack och lov röjde jag av köket igår kväll och nu har jag dammsugit redan, så det känns som en framgång.
 
Ska svara på några mail och ta en snabbis till stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn innan jag läser en stund.
Den här gången har vi visserligen tre veckor till nästa kursträff, men jag borde börja skriva lite på den individuella uppgiften också.
Jag har tänk att titeln ska vara Den stora otryggheten.
Vet faktiskt inte hur jag ska ta itu med den?! Den enda idé jag fått är de Sokratiska frågorna.
Jag har två exjobbare att testa lite på.
 
Ledigheten lär innefatta en tur till kåmpe, om jag har någon bil (måste få igång cykelkärran!)
Mer kaffe kan det nog bli oxå :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0