Det känns inte bra

att behöva kasta all denna frukt.
Jag har tappat räkningen på hur många papperskassar med fallfrukt som vi redan plockat upp.
Sophämtning i morrn', så vi tänkte skicka en del i komposttunnan, men den är så liten så där rymdes bara tre kassar. Några fick gå i den vanliga tunnan och ändå står det kvar rätt många under cykeltaket.
Vackert är det i träden, men trist att i stort sett allt går till spillo. Den ena sorten kan man bara äta direkt och den andra går så sällan fram till ätlig. Möjligen i år.
Jag har insett att jag vattnat mina uteblommor för lite i år :-(
Efter en intensiv insats med vatten och kånkande fram och tillbaka ut i solen, har pelargonerna på schabraket kommit igång igen. Från att inte ha haft en enda blomma, är nu samtliga igång. Klen tröst.
Stora cementrndeln nere vid uppfarten ser ut som om det var november, och har gjort det ett bra tag.
Vattenbristen har två orsaker:
  1. Vattenförsörjningen ute, den frös sönder i vintras och vi lagade den i förrgår.
  2. Vädret, när det inte är gassande sol och jag håller till ute hela dagarna, så tänker jag inte på att blommorna torkar rätt snabbt ändå.
Söndagskrysset går inget vidare och ingen har jag att gissa och skissa med.
Tror jag borde baka frökex.
Beroendet kvarstår. Framför allt är det så praktiskt att ha till hands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0