Skön dag

Sova ut, frukosta i godan ro, sudoka, korsorda lite och en vända ner i stället-som-inte-får-nämas-vid-namn.
Hade planerat att ta mitt träningspass ganska tidigt på dagen, dels för att orka mentalt, men också för att försöka tajma med matintaget. Dottern hängde med till gymmet.
Solskenet på vägen hem och det lyckade träningspasset gjorde att t.o.m. matlagningen kändes ok.
Barnen hjälpte mig, så det blev kalasmiddag på ett litet kick. Fläskfilé Sinkadus. Då har man tomater, färska champinjoner, tärnad skicka och en sås med smak av skånsk senap. Gratineras i ugnan 20 minuter. Kanongott!
För mig är det så oändligt mycket lättare och roligare att göra jobbiga saker om jag har sällskap. Ensam är sämst!
 
Beundran till alla där ute som alltid gör allting själv.
 
Nu återstår inte så mycket av helgen.
Sitter i soffan med döttrarna runt omkring.
De stökar på med skolarabete, medan jag latar mig.
Borde sätta in en plåt med frökex. Kanske lika bra att göra det direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0