Gick åt fanders

Fotbollen alltså.
 
Småkodar lite.
Måste påminna mig lite hur det här med pekare fungerar.
Så här ser det ut när man vill låta två variabler byta plats:
 
void swap(double* a, double* b)
{
    double temp;
    temp = *a;
    *a = *b;
    *b = temp;
}

Anropet till funktionen kan t.ex. se ut så här:
  •     swap(&v[0], &v[4]);
  •     swap(&x, &y);
  •     swap(p1, p2);
beroende på var de aktuella värden finns och om variabeln är en pekare eller ej. Vackert blir det ju inte :-(
 
Hann läsa det mesta till kursen i morse, men inte göra mitt blogginlägg.
Får smälla till med två på en gång istället.
Stvl-bokningarna börjar klinga av, men snart ska det granskas OCH jag måste börja rätta uppsatserna.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad skönt att du hann läsa till kursen. Det var tur vi ställde in BG för jag kom inte hem förrän närmare 22. Hoppas du får det lite lugnare ngn gång så vi kan ses. Kram

2013-10-16 @ 22:16:33
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0