Utsövd?

Idag vaknade jag tidigare. Så nu har jag avverkat det mesta av basics. Dessutom har jag varit en sväng till återvinningen med el/elektronikskräp. Det var sonens uppdrag som han sov över, trots att jag väckte honom tre (!) gånger.
Igår var det lite mer grovjobb. Tvingade sonen att äntligen ta tag i sina domäner. Inte internet d:o då.
Hans rum och sällskapsrummet fick en rejäl genomgång och mycket skräp blev det.
Vi röjde dessutom ur hörnrummet och tog bort vädringsstället som har tjänstgjort som torkställning för träningskläder de senaste åren. Saker har en tendens att bli liggande/hängande långt efter att de slutat användas.
Så tvättstugan svämmade över och det var bara att dra igång stora maskiner med träningskläder i olika kulörer.
Långt fram på kvällen drog landsvägsövningsköraren och jag iväg på en tur, del för att handla och dels för att köra lite landsväg.
Fördelen med att handla sent en fredagkväll är att det är lite folk i farten. Vi lullade runt och TITTADE på alla julsaker som nu kommit fram. På samma ställe hörde vi ett yngre par som skulle "ha lite julfika nu i helgen". Man baxnar. Men det kanske är sådana som kastar ut alla julsaker på annandagen och köper tulpaner för att kunna se fram mot våren.
Allt kanske är ett trick för att korta av vintern mentalt.
Själv föll jag för att köpa några vita dekorerade ljus. Antingen att ha i advent eller fram mot nyår.
 
Folk handlar ju som galningar nu, så lite får man lagra på sig.
 
 
Har ett kort löppass idag, så jag ska försöka göra bort det rätt snart.

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vilken energi, skönt få så mycket gjort

2013-11-23 @ 23:31:32
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0