The hunger games

Mitt i allt bullbaket, bestämde brudarna och jag oss för att se The hunger games.
Jag har ju förstått att böckerna fått stor genomslagskraft och tyckte att det skulle vara kul att se första filmen, den andra har premiär nu i november.
Själva storyn är lite knepig och hjältarna är barn i åldern 12-18 år. Huvudpersonen är 16.
Det hela går ut på att 24 barn släpps ut i en spelarena och när det bara är en överlevande kvar är spelet slut.
De ska alltså ha ihjäl varandra. Är det inte tillräckligt underhållande kan spelledaren gå in och manipulera spelet.
Framställningen är som en mix mellan The Truman show, Big Brother och Melodifestivalen.
Nu börjar det dra mot läggdags. I morgon har jag långlånga löppasset och får nog lov att ställa för det från morgonen.
Sedan läsa till kursen, skriva fler blogginlägg och till sist se 9:e avsnittet av Bron. Sedan slut helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0