Morgonstund har grus i mun'!

Jag har aldrig tillhört den kategori människor som gillar att stiga upp tidigt.
Jag kan uppskatta att man hinner mycket om man kommer igång, men jag är så sällan utsövd tidigt på morgonen, så det är alltid en kamp att ta sig ur sängen.
I morse skulle Barnvagnen vara på verkstaden kl. 7, så det var bara att stiga upp en halvtimme tidigare än vanligt. Eftersom jag satt uppe i går kväll för att försöka läsa hela artikeln till kursen på förmidagen, så var jag redigt trött även idag. Försökte pressa ett par sidor till vid skrivbordet innan det var dags att gå.
Idag handlade det om upplevelsebaserat lärande och undervisning. Bara för att man "vet" vad som är gynnsamt för lärandet, är det långt ifrån självklart hur lärandesituationen ska organiseras för att framkalla den önskade effekten. Min situation just nu vittnar om att jag inte lyckats organisera mitt eget lärande under den här kursen :-(
Jobbet känns lite mer under kontroll, även om jag inte börjat med uppsatserna ännu. Har lediga dagar torsdag och fredag, så jag hoppas jag kan avverka allt löpande i morgon. Kvällens uppdrag: intervallpass och VM-kval.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så tungt du verkar ha det.Ber för dig

2013-11-20 @ 17:49:06
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0