Hur definieras ledig?

Ledig dag!
Sova, dricka kaffe och lösa sudoku - check!
Fick en trevlig stund med sonen i köket. Han jobbar 15-22 varje dag nu i två veckor, så vi ses inte självklart varje dag. Åker han buss hem, har jag ibland dragit mig tillbaka (för att duscha t.ex.) innan han är hemma.
Pratat om utbildning och praktiska saker. Nice!
Ledig är kaske en sanning med modifikation.
Jag har kollat av mailen och besvarat en del frågor. Dessutom har jag med tre artiklar hem som ska vara lästa till kursen på tisdag, för helt plötsligt blev det bara em vecka mellan kurstillfällena. Tisdag åker jag dessutom till BTH för att försöka skriva om en artikel med två kollegor. Vi har stretat länge med den där och fått den refuserad flera gånger, trots en hel del positiv kritik.
Till det arbetet borde jag också ha läst lite.
Liljorna har nu kommit igång och ger lite vardagslyx.
Nu ska jag skruda om och skrida till verket. Träningsverket alltså.
Bättre göra bort det nu istället för att ha det kvar till i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0