Småfirande

Idag har vi firat äldsta dottern. Inget jättepådrag, men vi var alla hemma (så när som på IB-ledarinnan som häckar i Falun).
Eftersom jag hade bestämt mig för att baka en tårta, gjorde jag en botten igår. När jag frågade födelsedagsbarnet vad hon skulle vilja ha sa hon: "en princesstårta. Fast jag gillar inte hallonsylten..."
Så då föreslog jag varianten Opera. Så fick det bli.
Så förmiddagen idag ägnades åt att fixa fyllningar. En smörkräm och en chokladkräm.
Avslutningsvis ska man dofta kakao på marsipanlocket. Det där är ett svårt trick tycker jag.
Tårtpapper har ju potential att ge ett vackert mönster, men det finns två problem.
  1. Papperet ligger inte tätt mot underlaget
  2. Det är otroligt svårt att lyfta papperet från tårtan utan att det trillar av överskott.
Så här blev det i alla fall:
Måste surfa lite, någon fiffig borde ha löst problemet tycker man.
Enligt utsagor var den rätt ok att äta.
Efter fikat var det dags att skjutsa födelsedagsbarnet till nästa evenemang. Då hängde Bill med bf med in till stan. Allt som allt, blev hela dagen så sen att middagen dröjde till klockan åtta. Då fanns inga möjligheter för mig att hinna träna :-( Men ibland måste det få bli så. Jag hinner liksom inte med allt.
 
Har förstås sett Hathaway och Lewis, även om middagen störde i början. Initialt trodde jag att jag inte sett avsnittet förut, men det hade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0