Nu är det gjort!

Först en lång dag med rätt skapliga presentationer.
Sedan lite lätt energipåfyllning och så var det dags.
Löparteamet samlades på området i god tid innan start. Vi hade bra stödtrupp i barnafadern som skjutsade och hanterade det praktiska.
Riktigt soligt och varmt, så man behövde inte ha överdragskläder och det gällde att fylla på med vätska innan start. 1011 damer och 1527 herrar tog sig runt 10km banan i god ordning. Såg några som kollapsat (snabbare löpare än jag), vilket känns lite obehagligt. Vältränade, men som kanske drabbats av vätskebrist?
Hur som helst hade jag i alla fall 176 damer och 93 herrar efter mig.
Samma problem som hela våren, muskulärt trött från första hundringen. Vikken pina det blir då! Och hur patetiskt känns det inte...
En upplevelse var det hur som helst. Superroligt att göra det tillsammans med tjejerna i familjen. Girlpower!
Efteråt hade vi en mindre picnic och smakade lite på den matkasse som alla team fick.
Nu säger de att om vi ska köra igen nästa år, så ska de göra som mamma: satsa!
 
Jag sitter i soffan och vilar mitt onda ben, som för dagen dopades med Voltaren. Kanske lika bra att göra ett uppehåll för att låta det ge med sig.
Ska nog fika lite nu innan jag intar horisontalläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0