Nött asfalt

I morgon förmiddag kommer mamma/mormor och jag insåg att morgondagens träningspass låg illa till, bäst göra bort det idag då. Strax efter nio drog jag ut för att kunna vara ledig i morrn'. Det fick bli asfalt dels för att jag behöver vänja mig och dels för att gymmet stänger 22.
Det gick väl sådär. Farten var jämn, men låg. Tyvärrr känns det inte bra överhuvudtaget. Konstant trött i musklerna, även om pulsen/orken är rätt ok. Ända från första hundringen.
 
När jag tittar på resultaten från sommaren 2012 på samma sträcka , så ligger jag i alla fall ca 15s snabbare per kilometer idag. Så någon nytta har nog det systematiska programmet gjort.
Det där med "baka på fredag" bidde bara en tumme. Gjorde en frölimpa till mig själv.
Men jag var till stan, klippte gräset, var på kåmpe två gånger, spelade kort med barnen OCH tränade.
Nu har jag stretchat och tittar på Sherlock Holmes, snart blir det duschen och kojjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0