Ljusen är släckta

Dagsljus får duga.
Gillar verkligen mina snöbollsljus som jag fick av Bill&Bull i julklapp (de vet min faiblesse för fina ljus). Nu när de brunit ner en bit blir själva snölagret på utsidan kvar och det ser så läckert ut.
Nu har jag tagit ut semester! den här veckan.
Har FÖR många dagar sparade, så jag tar ut och får mer lön istället för att sjukskriva mig och få mindre lön. Fiffigt va'?! Knäppt system!
Pratar med GodaVännen på fb-chatten. Hon kämpar på med reseförberedelser trots mycket biverkningsproblem. Åker på pärlresa i morrn och passar på att träffa dottern samtidigt. Beundransvärt energiskt!
Själv är jag fortsatt hängig och sonen kom hem från jobbet igår kväll med hög feber, så något skumt är det med sjukerierna.  Förra vändan friskskrev jag mig själv 19/2, fortfarande med rätt mycket slem i systemet men piggare. Hoppas jag slipper bli lika dålig den här gången.
Men träningsplanen skiter sig igen :-(
Annars klarar sig det mesta utan mig.
Kanske trist för sportlovarna att ha mig drällande runt hemma på dagarna, jag vet ju hur det är för mig med mina lediga dagar. Man känner sig mindre ledig om andra också är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0