Mera ömma fötter i Paris

Vi går och åker Métro och får ont i fötter och ben. Men vi hinner en hel del. Idag har vi sett L'arc de triomphe, Avenue des Champs-Élysées, Musée du Louvre och en del andra mindre kända hus.
Pampigt och vackert.
Vi har suttit ett tag på Champs-Élysées och druckit lite varmt och kallt. En cola gick på ca 60:-, men fancy kände vi oss!
Vid 16.30 orkade vi inte mer utan åkte tillbka till hotellet. Tog en tre timmars vilopaus och drog sedan runt i närmaste kvarteret för att hitta en restaurang att äta sen middag på. Hittade en med dukar (bra indikation på kvalitet var min gissning) och åt en inte alls tokigt middag. Cocktails före och dessert. Vi testade Lemon meringue-pie och mousse au chocolat, vilka båda var mycket goda. Nu har vi stelmage och är tillbaka på hotellet, nersänkta i utmärkta sängar.
Precis när vi kom fram till Louvren såg vi några Tivoliattraktioner. Bull lyckades lura med sig Bill upp i en förfärlig historia som gick i 120km/h och nådde 5.5G. Mina nerver klarar nästan inte att se på, och i morgon blir det Parc Asterix. Hu!

Kommentarer
Postat av: Kristina

härligt att ni utnyttjar tiden. Jag anar din rädsla jag som inte ens kunde se a klättra i träd. Ha en fortsatt trevlig dag

2013-07-01 @ 22:10:55
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0