Det SKA vara sol på semestern!!!!

Det har det inte varit idag.
Till och med sommaren 2010 när jag spurtade med avhandlingen tyckte jag att det var skönt att det var fint väder.
Jag vill kunna vara ute, nnars känns semestern bortkastad.
Idag försökte jag, som sagt var, klippa gräset, men ganska snart började regnet så det var bara att gå in och dricka mer kaffe.
Jag hann smaka på två mogna jordgubbar i alla fall.
Igår ute på gräsmattan råkade jag säga "om det är dåligt väder i morrn' drar vi till Rusta". Så efter kaffet drog Bill och jag till stan. Man kan alltid övningsköra oxå! Medan vi var borta slog barnafadern resten av gräsmattan.
Vi hade bestämt att göra hemgjord pizza idag, så det var bara att sätta igång när vi kom tillbaka. Sonen som jobbar korta förmiddagspass den här veckan tvångsrekryterades som handräckning. Det är alldeles för lätt hänt att jag ber tjejerna, och inte sällan erbjuder de sig oombedda att hjälpa till.
Fick börja med att göra en botten till mig själv: sesambröd.
Perfekt att skära i bitar och ha i frysen.
Pizzan blev bra och vi kan frysa några bitar för att ha som snabbmat eller lunchbitar.
Nu ser jag på snyggingen Hathaway och hans chef Lewis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0