Borta bra, men ...

 
Så är vi äntligen hemma igen!
"Äntligen" för att det kändes otroligt jobbigt att behöva sätta sig att köra hem när vi hade landat strax före midnatt. Lite drygt 60 mil. Bill var på hugget och skulle övningsköra. Vi rullade undan och vid tredraget tog vi en kaffe i Tönnebro.
Sista dagen i Paris blev en lång dag på stan och en del shopping.
Som de andra gångerna var det bara jag som handlade, men det blev flera trevliga reatröjor.
En trevlig och god lunch på stan. Sedan hämta väskorna på hotellet och ta sig till flygplatsen.
Tåget blev stående och efter att ha frågat en kvinna bredvid mig förstod vi det som att de hittat en väska och måste ta hand om den av säkerhetsskäl. Tåget tämdes och vi satte av för att ta en taxi, men innan vi hunnit av perrongen tjöt signalen som anger att tåget ska gå, så vi hoppade på igen och kom iväg.
Första timmarna var jobbigast, för så fort solen gick upp kändes det bättre och vi rullade på i god fart.
Med 15 mil kvar bytte vi förarpar och jag slumrade lite. Hade inte tänkt sova när jag kom hem, men det gick nästan inte att undvika så det blev nästan tre timmar innan jag väcktes av telefonen. Några timmar på gräsmattan kändes bra. Barnen har passerat hemmet ojämt, så vi har hunnit träffas lite.

Kommentarer
Postat av: Kristina

och vad hände sen innan ni hunnit av perongen? Blir ju nyfiken är det en roman med fortsättning följer i nästa nummer?
Skönt ni är hemma igen, ha en skön natt i egen säng

2013-07-03 @ 23:21:00
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0