Först dåligt, sedan uselt

Med en dåres envishet:
Ja, det är klart!
Man får inte ge efter för latmasken och dessutom vill jag bli av med träningsvärken så snabbt det bara går och då finns det inget bättre än att träna. Det är ju inte precis som att jag kör ett maratonlopp :-(
Alltid lika trist att börja om från noll, och varje gång lovar jag mig själv: ALDRIG MER. Otränad alltså. Och varje gång blir det svårare och svårare att komma någon vart med träningen :-(
Tyvärr följer uppstarten ett rätt osympatiskt mönster:
Träning #1 efter ett långt uppehåll har man inga förväntningar och så går det ofta lite bättre än väntat. 
- "Ja, man det kanske inte var så farligt illa den här gången"
Träning #2 tar det emot lite mer, men man vill ju verkligen komma igång så man kämpar på.
- "Jaja, jag vet ju att det blir lite bättre bara av att jag tränar"
Träning #3 är den lilla reservenergi som fanns i batteriet förbrukad av #1 och #2
- "Det var visst precis så eländigt som jag befarade, det här kommer aldrig att gå"
Ska se om jag kan hitta en lämplig plan att följa, så slipper man välja vad man ska göra varje gång.
Supertusingar är nog ett måste.
Dagen har varit stillsam, tejejerna jobbade i morse och barnafadern tog morgonskjutsen och så hämtade jag vid 12.
Stadsdottern hade barnvagnen/kommunistkärran, så när hon hade jobbat på dstriktslags-SM (efter brudarna)  kom hon hem och vi fick samla hela gänget för en traditionell söndagsmiddag med porterstek och chevregratinerad potatis. Vi skanade förstås Shanghaidottern, men nu vet vi att hon kommer hem den 18:e!
(jag kommer inte att tillåta något barn att åka iväg igen, det kan jag bara säga!!)
Nu ska jag dricka en kopp te, kanske rött...
Har hittat ett rent rött te som är väldigt gott.
Röd-grön röra? Nja har inte testat att blanda, är inte mycket för det fakiskt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

ja jag är nere på en minuters träning igen, min fot har inte hållit för träning med sin svullnad. Snart har jag haft gåbandet ett år och inte orkat mer än till två minuter.Trösta dig med det så är din träning långt utöver.
På tal om döttrar som åker så har du nog inte så stor talan idet , du ser ju min!
Vad sur jag blev på razzle. Jag hade medvetet inte tryckt på runda tre för jag lyssnade på ett intressant tv program och ville inte dela min koncentration. La telefonen på magen men ngt hände och jag var nollad när jag tittade på den. Får ta en ny match en annan dag. Ha en bra dag på jobbet själv ska jag matas med herceptinet

2013-01-06 @ 23:47:36
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0