Blåljuset

När man tittar ut (genom ajfånen) är det mest blått.
Det blå monstret har gått i vinteride och hoppas på en ny vår. Osäkert hur det blir med det.
Solen vill låta oss ana att ljuset faktiskt finns där, så för oss är prognosen bättre, tack och lov.
Är ledig (snuvig dotter på övervåningen) och försöker göra bort en del smågrejjor. Tvättar lagets matchtröjor t.ex. På den tiden det fanns en fungerande damsektion tog jag på mig detta som en arbetsuppgift under vårsäsongen. Hux flux slutade den som tagit på sig hösten innan serien kommit igång. Men det gjorde inget, för de nya matchställen har fortfarande inte tagits i bruk! Bara en sån sak. De finns, men är inte färdigställda med tryck. Dessutom är de fel i storlek. Några av spelarna verkar vägra att använda korvskinnen. Det jag tvättar nu är bortastället, där alla har tröjor i eget namn i alla fall.
Nu ska jag gå och hänga sagda tröjor, samt snöra i tillhörande byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0