Bara lediga dagar...

Även idag har jag förmånen att vara ledig.
Så vad gör man en vanlig sketen måndag när vissa måste jobba?
Väcktes (före väckaren) av att sjukhuset ringde och undrade om dottern kunde komma in lite tidigare. Hon hade tid 13.00, men nu fick vi 11.00 istället. Ok för oss. Insåg direkt att det bara var att störta sig in i duschen, eftersom håret inte borde lämna hemmet i det dåvarande skicket.
När jag kom ut igen insåg jag att jag tittat på en klocka som fortfarande har sommartid (!), dvs. jag hade en timme tillgodo. Tyckte det var konstigt att jag inte vaknat av väckaren.
Gott om tid, och helt plötsligt dök svågern upp. Han var på väg norrut och skulle lämna av en bok till mig. Kul, för då fick jag en kaffekompis oxå! Väckte dottern och iväg vi drog.
När vi kommit hem igen har jag ägnat mig åt två viktiga sysslor:
Började läsa Sandmannen bara härom dagen och blev riktigt fångad (det var länge sedan). Nu har jag läst ut den och ställer mig lite undrande till det absolut sista kapitlet.
I Ruzzle finns en del egenheter som skulle behöva få en smartare lösning. Om nu någon tackar ja till en slumpad match, är det kanske rimligt att matchen spelas under en koncentrerad tid och inte drar ut i evigheter. Skillnad om man  själv bjuder in en kompis att spela. Då kan det få ta lite tid.
 
I dag har jag träningsvila och ska åka in till stan i kväll för att se brudarnas första seriematch för året. Sjukhusbesökande dottern kommer inte att delta eftersom hon har ryggen full med allergitester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0