Pass #20

Så var det avklarat, det hittills längsta passet. Mentalt jobbigt med löpband när man ska hålla på länge, faktiskt lite enklare att vara efter vägen då, för då kan man sätta lätt upp delmål. På löpbandet får det bli det minuter eller någon fix kortare sträcka. I dag bestämde jag att jag skulle se till att dricka varje jämn kilometer och kolla pulsen var tredje minut. Då har man något ganska nära i tiden att ta itu med. Det behöver i alla fall jag för att härda ut, det skulle ju ta mer än en timme att göra bort betinget. Den STORA fördelen med löpband är att man håller farten. Och att det är inomhus. Och att man kan titta på saker. Tv eller som idag SVT Play.
Sedan ska man jogga ner lite och stretcha.
Viktigt med smidighetsträningen, annars blir man otroligt stel och får problem med kramp. I alla fall jag.
Nu är det bara att ladda för arbetsveckan, de träningspass som ska göras och kvarvarande bakning inför GodaVännens livsfest på lördag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0