Bläkon*

Tyvärr lyckades jag inte övertyga kroppen om att jag var utomordentligt frisk, så idag är jag hemma från jobbet.
Tjock i halsen och luddig i huvudet. I stort sett mer utbrutet än igår :-(
Inte sängliggande dock :-)
 
Dottern som varit magsjuk är hemma även idag, och på bättringsvägen, så jag har lite sällskap.
 
Igår kväll försökte jag titta på söndagskrysset med nya ögon och kom en bit på väg. Idag löste jag klart.
 
Som alltid finns det ord "som bara blir" och man funderar hur ledtråden är kopplad till ordet.
Då får man slå upp det tycker jag.
 
Idag dök detta ord upp:
Det visade sig betyda
Ok, kanske man lärt sig något nytt.
Kan det möjligen komma från engelskans numb?
*Bläkon = oklar betydelse, men helt klart negativt. Lärt av barnen när de var mindre och surfat lite för att ta reda på vad det stammar från. Inte hittat någon förklaring, bara användningar.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Gurgla med salt, ta echinagard droppar för flunsan och sen vitpepper för magsjukan så kanske du klarar dig. Kram

2013-02-13 @ 15:13:22
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0