Inte IKEA-kvalla direkt

torsdag ≠ träning :-(
 
Idag blev det ingen tur till gymmet. Hamnade i möbelhopskruvningsarbete.
Dagen började i ett (alltför) behagligt tempo.
Kaffe och pyssel, samt lite snack med GodaVännenvia fb-chatten.
Till sist fick jag lov att rulla igång.
Det blev (vart!) lite köksarbete (Rrocky Road och Isflak) och sedan drog jag iväg för lilla stadsturen.
Hade kommit på att jag skulle titta efter en hylla eller liknande för att fylla ut ett oanvändbart hål under micron i köket. Sonen anteckande måtten enligt mina instruktioner: stort och läsbart.
En blixtkaffe hos GodaVännen innan jag plockade upp brudarna efter skolan. Äntligen har de gjort sitt stora fysik-prov. Tack och lov. Tror ingenting kan mäta sig med denna ansträngning.
Sedan dog vi till lågprisaffären och hittade en valnötsbyrå för 550:-. Den hade perfekta mått och jag hade inget emot lådor. Bra för ljus och servetter och en del annat som jag ville få undan ur vitrinskåpet. Optimist som jag är hoppades jag kunna stuva undan lite kokböcker, för det blir så rörigt med alla olika saker i köket, men det lyckades inte. Lösningen blir att helt enkelt ta bort alla jag/vi inte använder.
Väl hemkommen var det dags för Tacos, eftersom vi var vrålhugriga och det är en snabb rätt. Alla kan hjälpas åt med tillbehören och någon steker köttfärs.
Sedan började dottern och jag skruva.
Ojojoj...
Snett och vint, inte som när man köper Älmhultsbaserat.
Till sist stod den där och nu har jag flyttat över en massa småsaker från vitrinskåpet.
Upprinnelsen till projektet var den julklapp jag fick på jobbet:
Rejäla ugnsfat, och jag hade ingenstans att förvara dem. Men nu har jag plats!
Blir nog kompletteringstur för julklapparna i morrn bitti. Sedan kommer en eller två av stadsdöttrarna hit på em/kvällen tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0