Ibland orkar man efterrätt

Igår fick vi besök av yngste svågern med yngsta dotter. Trevligt.
Naturligtvis blev det julmat i lite olika former, men för en gångs skull hade jag gjort efterrätt.
Redan innan jul hade jag bestämt mig för att testa att göra Tiramisu igen. Första gången, för några år sedan, blev det inte så lyckat. Men den här gången blev den superbra! Jag följde receptet väldigt noga. T.ex. skulle man doppa undersidan av savoiardikexen 1-2 sekunder i kaffet. Det fungerade hur bra som helst. De suger upp kaffet i hela kexet på nolltid.
Jag är i alla fall väldigt nöjd!
Tidigare i eftermiddag åkte mamma och jag på bio.
Mamma har sagt ett par gånger att hon skulle vilja se Mig äger ingen. Så nu slog vi till.
Den är baserad på en självbiografi av Åsa Linderborg och handlar om att växa upp med en alkoholiserad far.
Bra skådespelarpresentationer.
Möjligen har man glädje av att ha läst boken.
När vi kommit hem var pusslet färdigt och efter maten var det dags för dagens nästa begivenhet.
Dottern och jag såg tidigare i höst den svensk-danska serien Bron, säsong 2 och bestämde oss för att köpa säsong 1 för at se den under julhelgen.
Igår såg vi tre avsnitt och idag tre avsnitt till.
Nu är det fyra avsnitt kvar.
I morrn' blir det kanske en tur till gymmet sedan jag skjutsat mamma till bussen.
Stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn borde också ägnas en del uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj vad duktig du varit. Har bara smakat tiramiso en enda gång på restaurang o det var gott. Ni verkar ha haft mycket folk och gemenskap Kul Tvätt stugan blir ett missgyunnat ställe under julen även här men nu var det kris inför lägret så det blev två maskiner. Upptäckte att vi inte har ett enda rent badlakan kan ju oxå bero på att vi inte har så många

2013-12-28 @ 19:23:48
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0