Granen står så silvrig och grann i stugan

NU har vi tagit in granen.
Efter en dag full av stök, mycket i köket såklart åkte systrarna (alla) iväg för att plocka upp brodern på jobbet.
Granen var inne och vi värmde glögg som vi fått av min syster för att provsmaka olika sorter.
Efter glöggprovningen sattae syskonen igång med att klä julträdet.
Redan tidigare hade dekorationsansvarig i samråd med inredningsintresserade dottern tagit beslutet att årets tema är silver. Lite nya pomlor hade inköpts för att kunna ha en konsekvent färgsättning (snygga pomlor är rätt dyrt).
Vi har bakat matbröd, parmesankex, mjuk pepparkaka i min Nordic Ware-form (tidigare julklapp). Igår gjorde jag som sagt var Tropis Aromis (som blev rätt lyckad om jag får säga det själv)
Kvällen lägger sig och rent klockmässigt är det nu julafton.
Alla därute tillönskas därför en riktigt
Om några timmar väntar en stillsam dag med familjen och mormor.
Äldsta dottern jobbar 7-16, så vi chillar med det mesta tills hon kommer hem.
Jag borde t.ex. rimma lite :-(

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ser inlägget i sen kväll, kollade i morse o då fanns det inte här. Men Hoppas ni haft en fin kväll.Du hann ju med otroligt mycket.
Önskar god fortsättning

2013-12-25 @ 01:14:58
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0