Granen är klar (ute)

Dagen går i ett virrvarr av städning, pyntning, kaffedrickning och annat.
Medan det var lite dagsljus passade vi på att sätta upp en julgran ute på schabraket.
För rätt många år sedan fick barnen en plastjulgran av mormor och morfar för att ha nere i sällskapsrummet, men nu har den legat ihoppackad ett tag. Efter att ha sett ett antal plastgranar ute på gårdarna i äldsta dotterns lägenhetsområde tänkte jag att det kan vara en idé. Så nu står den på plats:
Passade på att städa upp därute också, så nu är det rent och det känns bra att närma sig dörren.
Nu har jag i stort sett städat köket. Jag har bl.a. diskat mitt Nittsjöporslin som står uppe på skåpen hela året för att tjänstgöra till jul (tack och lov är det bara att köra i diskmaskinen).
Mat är ju ett (o)intressant kapitel i stöket och som Barnafadern påpekade: vi har redan avverkat alla lätta, tacos, hämtpizza, pannkaka och falukorv.
Bättre-brödlös-än-rådlösa-dottern sa Varmkorv med bröd!

Kommentarer
Postat av: Kristina

.Vad fint det blev emd granen. Det är lätt att glömma att man ska äta även dagarna innan julen. Det hade jag glömt men som tur var fanns det mormorms palt i frysen och det är ju inte fy skam. Skönt höra att det går framåt för dig med julen.

2013-12-21 @ 22:15:04
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0