Ny maskin

Jag blir alltid så förvirrad när jag måste ta en otestad träningsmaskin.
TV-utsikt vill jag såklart ha, och eftersom sunda förnuftet sa: INTE löpband, så fick det bli en CT med ett för mig obekant interface.
Hur 17 ska man veta vad som är vad??
Det finns massor av knappar och displayer, men rätt knapphändiga instruktioner.
(jag brukar försöka fråga något av barnen om jag har sällskap)
Den här hade i alla fall både tid och "distans". Speed var en annan skala än den CT jag använt hittills.
Det fanns ett "program" som hette intervaller, så jag bestämde mig för att testa det. I början var det 1 + 1 minut, men sedan kom displayen i otakt med klockan och då vet jag inte om intervallerna ändrades, eller om jag fattat fel ända fån början?! Ska se om jag hittar en manual på nätet. Pro 3500 vettu!
Efteråt överkropp och bålsäkring.
När jag kom hem tog jag lite snabb energipåfyllning med ett chili-butter egg.
Nu ska jag duscha, för jag antar att vi snart ska bege oss till de hopflyttade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0