Ingen återvändo

Nu har det obönhörligt blivit annorlunda.
Luften känns annorlunda, solen, vinden och regnet är annorlunda.
Trots att solen tittar fram ibland blir man inte automatiskt innställd på att sola.
Den här augustilördagen inleddes med rejäla vindar och ordentligt regn redan från natten, så förmiddagen kändes väldigt höstig.
Sedan klarnade det upp och samtidigt som solen förgyllde dagen, ville döttrarna dra in till närmaste köpcentrat för att akutshoppa lite jeans.
Vem kan mostå ett sådant förslag?
Miljarder med bilar och halvknepigt att få parkeringsplats. Det brukar inte sätta mig i positiv mode. Men det visade sig bero på en bagageloppis som var anordnad på en parkeringarna.
Puuuh!
Det var inte alls mycket folk i shoppinggallerian.
På väg mot entren tycker jag mig känna igen några som, med samma målmedvetna miner som våra, stegade mot shoppingen.
Svägerska med två av barnens kusiner. Kul!
De var här med släpvagn för att flytta in en del möbler i den yngres lägenhet och startade med det obligatoriska butiksbesöket.
Väl inne på H&M stöter vi på den yngre storasystern (tillika mitt barn) med bf. Kul!
Vi fick i alla fall en del shopping gjort. Den byxlösa köpte två par byxor (!) och vi andra en del små nödigheter av icke-kläd typ.
Hemma igen fick jag för mig att klippa gräsmattan.
Men då var jag tvungen att börja med äppelplockning.
Så i praktiken hann jag aldrig fram till klippningen.
Får bli i  morrn'.
Kycklingen jag tagit fram för att ha till middag, var bottenfrusen fast vi var utsvultna, så jag letade åt något färdigt i frysen.
Därför sitter jag nu i köket och har stekt och satt in kycklingfiléerna i ugnen.
Blir bra att ha till luncher på jobbet.
Har hunnit med en tur till returgården också.
En inte alldeles sysslolös dag mao.
Slopar dagens träning för att få en bätter känsla i benet.
 
Förresten, jag som tydligt sagt ifrån att barnen inte får resa mer har nu ett barn i norra Spanien (gissa vem) och en som åker till Turkiet i morgon.
Är det ingen som bryr sig om vad den här mamman säger längre??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0