Chokladprovning

I går hade vi barnen hemma på mat och trevligheter. Ja, inte sonen förstås. Han kommer inte hem förrän i morgon.
Barnafadern har varit iväg på arbetsdagar med jobbet (man under ju vad man gör andra dagar på jobbet?!) och där fått experthjälp med chokladprovning. Så igår morse kördes jag upp i svinottan för att kunna åka med till stan och köpa choklad för att smaka tillsammans med barnen. Vi köpte fyra olika sorter och fick självklart noggranna instruktioner om hur man skulle njuta av respektive sort. "Inte tugga", "bäst till kaffe" osv.
Strålande väder, så det var inte alldeles oangenämt att strosa runt på stan.
Dessutom bestämde vi oss för att grilla kött ute eftersom det skulle kunna vara sista chansen.
Jag satt ute ett par timmar när vi komit hem och det var väldigt varmt och skönt. Äta ute kändes självklart.
Så småningom blev det trots det mat inne :-(
Gott var det hur som helst.
Chokladprovningen var också lite rolig och det går inte åt särskilt mycket, så det finns fortfarande rejält med choklad kvar.
Jag har passat på att ta en bit till mitt FMK, den som var bäst till kaffe såklart:
Nu läser jag DN och ska kanske ta ett tag med sudoku och X.
Lär bli träning idag (skipppade gårdagen) och den lär bli tidig eftersom jag ska iväg och grilla hamburgare till de nyanlända studenterna. Vädret ser mycket lovande ut.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Härligt att ni får fint väder visst var det ngt år det regnade. Ser ut som en härlig helg. Vi ses väl imorgon?

2013-08-25 @ 19:01:53
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0