Inget ljus

Fortfarande kan man mysa lite med tända ljus, men bara sent på kvällen. Efter att ha bränt upp påskdekorationerna fick jag för mig att utnyttja den vas jag köpte som ljuslykta. Det gick också bra. Här använder jag  de större värmeljusen för att få lite mer effekt.
Men nu på min lediga dag känns det inte meningsfullt att tända.
Solen skiner in genom fönstret, om än lite tveksamt. Kanske kan det bli kaffe ute fram på dagen?!
Regn, blåst och brist på tjäle gör att det nog inte blir någon skottning av högar i år.
Detta har hänt på en vecka:
Vinterns hårt hopjobbade högar sjunker bara rakt ner.

Nu har jag avverkat det mest grundläggande i degningsväg (kaffe och småknåp i dagstidningen), så är det kanske dags för mer rejäl arbetsinsats. En tänkbar verksamhet skulle kunna bli att byta påse i dammsugaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0