Ingen återvändo!

Nu har vi anmält oss!
Vi har till och med fått startnummer :-)
2012 deltog nästan 1000 damer i klassen 10km. Drygt 5.500 som sprang oavsett klass. Totalt 11.145 deltagare (det finns en promenadklass också). Det kanske blir som på Vasaloppet? Att man får gå och trängas i början. Mina lagkamrater lär jag bara se just i starten, resten får jag nog försöka reda ut själv. När man tittar på tiderna från 2012 får man vara nöjd om man inte är sist. Barnen skämtade vid middagen om att lokalmedia skulle intervjua "en riktig kämpe" som kom i mål långt efter alla andra, Usch! :-(
Var iväg på gymmet för att testa ett långt pass. Det kändes inte så bra, men jag stretade på i rätt långsam fart och gjorde dryga milen. Först 2.5km, och efter ett kortare uppehåll sedan 10km.
Förhoppningen är att gårdagens relativt sett hårda pass satte sina spår idag.
Nu är dagen snart slut och arbetsveckan startar. I morrn lär det bli hektiskt med alla som fått panik inför valet till HT13. Men sedan bör det bli lugnt med sånt ett tag. Då kan jag på allvar starta med kursadministrationen inför höststarten.
 Kvällen kommer att innehålla korsordsläsning och avslutningen på den danska serien Brottet. Den har varit rätt ok, men det är skönt också att den tar slut. 10 avsnitt är i mesta laget, det blir så utspritt i tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0