God nyhet!

Eftersom jag blev kvar så sent på gymmet igår kväll fuskade jag med stretchingen och är följaktligen lämmen idag :-(
 
Att jag aldrig lär mig.
 
Trots att jag gick till sängs rätt sent igår, så vaknade jag tidigare än jag brukar en ledig dag. Så nu sitter jag här frukostad och klar att njuta av morgongöromålen.
Tidning, kaffe och dator (borta i fjärran skymtar jag tvättkorgen som ska hanteras om en stund).
När jag skulle köpa kaffe sist fanns inte den sort vi brukar ha, så jag tänkte att det kunde vara intressant att testa ett nytt.
 
"Djärv och eldig" fångade mitt intresse, så nu är det det som finns i min lediga-dag mugg.
 
Såg i tidningen idag att kaffe minskar risken för typ-2 diabetes avsevärt. Eller eg. är det klorogensyra, vilket tydligen kaffebönor innehåller ovanligt mycket av. Speciellt den gröna bönan.
 
Utanför fönstret hör jag en energisk hackspett. Den har hållit på i rätt många dagar och jag funderar lite på vad den försöker åstadkomma. Tänker den sätta bo där? Hur hittar de förresten tillbaka till samma träd och samma ställe många dagar i rad?
 
Nu ska jag avverka dagens lokala sudoku och ta lite mer kaffe. Vilken otrolig lyx!
Enda smolken i kaffemuggen är att mina ambitioner verkar ha farit sin kos. I alla fall glädjen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Brist på ambition o glädje kan vi dela idag. Allt for sin väg när jag vaknade med eländig huvudvärk, smakbortfall o annt elände o droppen att ass är hemma igen så nu har jag den som orsakade mitt fall förra veckan. Önskar att du får Ha en bra dag trots allt och att din glädje kommer igen

2013-04-12 @ 15:14:46
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0