Den motvilliga shopparen

Var inte särskilt sugen på att åka in till stan idag, men lät mig så småningom övertygas.
Vi har pratat ett tag (läs flera år) om att vi måste köpa en ny bäddmadrass.
Happ, då for vi i alla fall då.
Shoppingen startade med 10 brickor för totalt 2:- . I samma veva köpte jag ett nytt duschdraperi.
Japp.
Sedan skulle vi försöka ta den nya vägen till norra sidan av stan, men den var fortfarande avstängd så vi tog den gamla vägen.
Först in på sängshoppen för att testa lite olika hårdheter och material. Bestämde oss ganska raskt och gjorde en beställning.
Gjorde också en sväng in på möbelaffären vägg i vägg.
Såg en så rolig klädhängare, med lampa bakom. En rätt trevlig läsfåtölj intresserade oxå.
Efter det ville barnafadern ha en latte, så vi svängde ner till centrum för att se om det fanns någon parkeringsplats. Jodå.
På väg till kaffet köpte han en duffel och på väg från kaffet köpte jag en. Underligt.
Nu stängde stan och vi åkte hem.
Övningskörning för att hämta surdegsdottern. Sedan käkade vi tillsammans. Såklart vi saknar dig, kinesiska dotter. Åååååhhhh...
Igår tittade vi på Pulp fiction och idag var det sags för nästa Tarantino-film: Kill Bill. Efteråt inser man att de är rätt våldsamma, men nästan känns som komedier i alla fall...?!
Övningskörning för att skjutsa hem surdegsdottern.
I morrn' måste jag in en sväng till jobbet för att förbereda det sista inför måndagens start av mega-kursen.
Ska sortera 300 lappar i 7 grupper. För att sedan ta bort vissa lappar på måndag till en åttonde grupp, beroende på hur studenterna anmäler sig.

Kommentarer
Postat av: Den upplysta stenen

Kommer du innan 15 finns det nog kaffe på Historiegränd (om du tar med korsordet dvs...)

2012-10-07 @ 00:27:27
Postat av: Emilie

Jag saknar er också!!!

2012-10-07 @ 07:07:56
URL: http://emilieochvictor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0