Vanlig (fars)söndag

Vi har inte haft för vana att göra något speciellt av farsdag (eller morsdag för den delen).
Men idag hade vi två fadrar här. Barnafadern och hans fader.
Så idag blev det kaffe och tårta.
Ingen av tårtorna på bilden dock. De såg dottern och jag i en vanlig livsmedelsaffär i Guadalajara.
Porslinet är min kopp från drickningen.
 
Tårtan tog vi lagom till andra åket i årets slalompremiär för herrarna.
Strålande resultat, André Muhrer vann och Jens Byggmark kom trea.
 
Jag småbörjade lite på korsordet och sudokun i DN.
 
Stadsdottern kom hem, men inledde med att sova på soffan ett par timmar,
Farmor och farfar var bortbjudna idag igen, och på middag, så det var bara familjen som skulle äta (alla utom en då :-( ).
Nu sitter jag här i godan ro innan det är dags att krypa till kojs.
Har städat bort i köket (så man inte kolar i morgon bitti) och inväntat sonen som, tacksamt nog, tog taxituren till stan.
Låter värmeljusen i facklan brinna medan lugnet lägrar sig över huset.

I morgon blir det slowstart eftersom dotter ska till VC och svärföräldrarna behöver skjuts till bussen. Borde vara oproblematiskt att kombinera.
Sedan får jag nog masa mig upp på jobbet en sväng.
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

borde du inte legat o sovit denna tid? Fin kopp.
Ses vi ikväll?

2012-11-12 @ 09:39:26
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0