Kan man byta mocca mot lakrits?

Helt plötsligt, det är alltid helt plötsligt, insåg jag att det är jag som har fredagsfikat på jobbet i morgon.
När jag satt i väntrummet på vårdcentralen igår, bläddrade jag i en tidning och hittade ett recept som såg lite intressant ut: Mazarinkaka med mockachoklad.
När jag åkte på kåmpe för att handla lite diverse så skulle jag bl.a. köpa "Choklad med mockasmak" till denna kaka.
Jag har för mig att jag tidigare sett choklad med smak av cappucino.
Men nu fanns ingenting som liknade kaffe.
Så jag drämde i med det näst bästa: choklad med lakritssmak.
 
Det blev ju inte sämre av att omslaget var lila :-)
 
I botten är det en mazarinkaka.
Det ska bli intressant att höra vad kollegorna tycker.
Vet inte om den hinner kallna innan jag gör kväll.
I morrn' är det 8-15 med studenterna, förmiddagen i lab och på eftermiddagen en mer teoretisk övning.
Inte hann jag läsa de pedagogiska meritportföljerna idag.
Bara skriva ut.

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad spännande,måste få veta om den var god det värsta är ju att jag är ensam lakritsälskare i familjen.

2012-11-23 @ 11:42:57
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0