Dags att (jul)drömma

Hemma igen efter ett lyckat arbetspass.
Uppgifterna färdigrättade.
Sedan en rask promenad till mitt rendezvous med transporten hemåt.
-2.5 grad var det, men vindstilla, så det var rätt skönt att vara ute en stund.
Det händer inte så ofta att jag promenerar.
 
Nu hemkommen kopplar jag av med en kopp grönt te.
 
Sporten är avverkad, och TV har för ovanlighets skull inga crime stories att erbjuda.
 
Döttrarna sover resp. filar på inlämningsuppgift i svenska.
 
Idag när jag satt hos frissan bläddrade jag i en tidning med jultema och såg några läckra kakor.
Modern som jag är tog jag ett par bilder med ajfånen för att kunna testa längre fram i julförberedelserna.
Sockrigt såklart, men spännande att testa.
Nu ska man ju inte tro att jag brukar vara särskilt tidigt ute med mitt julstök.
Tvärtom :-(
Men den här tiden är det roligt att kunna drömma och planera för mitt livs jul (varje år).
Fast det brukar sluta som för Mäster skräddare: det bidde en tumme.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag tro ajg bakade nå liknande för många år sen-.De var goda. Jag ahr inte ens orkat drömma om julen. Känner bara att jag msåte över.leva behandlingarna och att jag bara har en vecka på mig där mellan andra o tredje advent för göra ngt Hade tänkt vara effektiv i veckan men nu har jag feber o är helt utslagen.
Lycka till med drömmarna o föreverkligandet

2012-11-20 @ 13:43:20
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0