Rummet vände

I morse när vi kom till konferenslokalen var den möblerad åt andra hållet, dvs. mer på bredden.

Faktiskt bättre, lättare att höra och närmare att se.

Massor av grupparbeten i olika grupper.
Detmesta dokumenterades i form av posters. Enkelt att ta med hem sedan i alla fall.
Misstänker att det kommer att uppstå en del frågetecken när vi ska sammanfatta på hemmaplan.

Sedan, med mycket kort uppstartssträcka, var det dags att promenera igen. Nu för att ta en båttur på floden Vltava (tyska, svenska: Moldau).
Vackert med vatten i stora städer och roligt att se staden från den sidan.

Under båtturen fick vi också middag, i form av buffé. Inget speciellt, men helt ok.
Jag undvek faktiskt den kyckling som fanns :-)
En fördel med att man tillbringar så mycket tid med kollegorna är att det blir en hel del spontant jobbsnack, även utanför de organiserade sessionerna. Det är ju delvis meningen också.
Och då hinner man prata om lite mer än det mest akuta.

När båtturen var avklarad så flanerade vi sakta genom stan.
Eller... jag tvingade mina trogna kamrater att flänga runt och leta en souverniraffär vi var in i första kvällen.
Där hade jag nämligen sett en handväska som jag var lite sugen att köpa. 380 Tjeckiska Koruna,  vilket motsvarar 145:-. Eftersom de båda kamraterna är yngre än jag, kom de ihåg var det var och jag fick chans att titta lite närmare.
Har jag med den tillbaka till hotellet? Näha, "ska titta lite mer" kanske.....?! 145:-!!
Nåja i morrn' har vi ledig eftermiddag, så då kanske...
(jag gömde den mest intressanta väskan längst bak för att försöka se till att den är kvar i morgon :-) )

Shop til' you drop betyder nog att man går tills man stupar, UTAN att handla, eller...??

Kommentarer
Postat av: Kristina

Har jag inte ev vag känsla av att detta med att handla väska varit på tapeten en gång tidigare på dina resor och det inte blev av med köpet?

Eller var det ngt annat du tvekade kring? Köp nu väskan priset är ju super, där skulle till o med jag slå till, säger jag som går med en väska som sett bättre dagar i flera år.

Verkar som ni har det bra i alla fall. Ha en god natt

2012-05-09 @ 23:26:14
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0