Räsersnabbt - fast långsamt

Idag är en långsam dag, jag är sjuk!

Började med att sova (förstås) och sedan en långsam frukost, med efterföljande lokaltidningsgöromål.

Tisdagssudokuns nivå är medel. Ingen direkt utmaning.

Dagens anagram gick också rätt snabbt:

Sen då?
Inte mycket!

King of Coffee har drabbats av omvänt värmeslag tror jag.
Värmeplattan blir på sin höjd ljummen och kaffet känns inte hett, inte ens direkt efter bryggning.

Eftersom de utlovar 5 års garanti, så var planen att ta med den idag för att reklamera den.
Och mycket riktigt har den noggranne i familjen tagit med den.

Så nu gäller det att ta till andra metoder för att hålla koffeinhalten uppe och abstinensen nere.
Lurade i morse på att sprätta ett paket kokkaffe, för det var längesedan.
Problemet är bara att jag är ensam om att dricka kokkaffe, vilket innebär att jag med stor sannolikhet inte hinner förbruka ett helt paket innan kaffet tappar aromen.
Plan B fick det bli.
Bryggde en dubbel espresso och drack den med grädde.
Inte alls dumt.
Funderar faktiskt på att göra en till strax.
Ibland är det bra med många köksmaskiner :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0