Mina specialiteter

Jag har två inte helt praktiska vanor.

I normalfallet utgår jag från att folk inte lägger tvätt i tvättkorgarna utan att först tömma alla fickor.

Gäller även mig själv.

 

Detta innebär att jag i stort sett aldrig kollar när jag fyller maskinen.

Detta står i en viss motsättning till det faktum att jag ofta använder pappersnäsdukar.

Ofta måste dessa temporärt förvaras i fickor.

 

Dessa två, till synes helt oberoende, företeelser kombineras ibland vilket ger upphov till miljoners, miljarders små, små vita tussar.

Flingtussarna häftar uppenbarligen inte så bra vid varandra, men däremot på allting annat.

Detta försöker jag då åtgärda genom att kraftigt skaka den blöta tvätten innan jag hänger den.

Resultatet av detta blir då ett veritabelt snöfall.

Efter att ha tabbat mig två gånger på ett par dagar var det ofrånkomligt att ta fram "snöslungan", dvs. dammsugaren.

Eftersom jag inte kan visa den trevliga displayen med ett pulserande hjärta (löpbandet) så får det bli den display jag sett mest av de senaste dagarna (tvättmaskinen). Men känner mig nog en aning bättre faktiskt.

Idag är det väl mest VM-hockey hela dagen. Tjejerna har träningar, både fotboll och innebandy. Så ingen vila där.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Pappersnäsdukar är ett elände ssk på svart. Jag kör med samma princip att lita på urplockning. Tyvärr är det alltid andra som glömt. Jag har inga fickor i princip så därför kan jag skylla på de skyldiga.

Här blir det ingen en minuters promenad ens.



Kram

2012-05-17 @ 18:16:12
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0