Inte alls dumt!

Dagen har varit rätt ok.
Har samlat ihop några lediga dagar för att kunna ha sportlov tis-fre den här veckan.
Dagen började med lätt sovmorgon och sedan en lätt slowstart med frukost, tidning, blogg och kaffe.
Sedan bäddade jag sängen, vilket i sig är en smärre sensation.
Gör det nästan bara när jag ska vara borta :-)
Sedan skulle jag börja samla ihop lakan, handdukar och sportutrustning för att överblicka packningsläget.
Då fick jag ett sms: "Grattis du har vunnit 2 biobiljetter".
Vi gjorde ju ett av vår sällsynta biobesök för några veckor sedan och då var det en enkel fråga i samband med reklamen. Man skulle sms:a svaret för att delta i utlottning av biobiljetter.
Sagt och gjort!
Och idag visade det sig att jag vunnit!
Otroligt!
Sedan var det bara att dra igång.
GANSKA smärtfritt ändå.
Resan gick bra och vi åt middag efter vägen.
När vi kom fram var gården skottad (som jag ringt och beställt i förväg), men massor av snör på bron fram till ytetrdörren.
Efter tips från modern had vi med en liten spade för att kunna skotta fram till förrådet där snöskyffeln fanns.
Grabbarna var effektiva och snart var vi inne.
I stugan är ståvärmen ca 10-11 grader med hjälp av en solcell, så åtgärd ett är att slå på elementen och tända i kaminen. Nu fanns det tyvärr bara riktigt grova klabbar som vi inte riktigt fick fyr på så vi kompenserade med att tända en hel del värmeljus.
Sedan blev det te och semmeltårta som vi handlat på en ICA-ffär 15 mil tidigare.
Nu börjar kvällen smyga sig på och det känns skönt men lite gruvsamt att kojja. Fortfarande rätt svalt och lla sitter med fleecepläder runt sig.
Använder ajfånen som nätleverantör, funkar men inte med någon sprutt.


Tårtan tog lite stryk av biltransporten, men den smakade enligt vittnesbörd mycket gott!
Nu efter 10 minuter lyckades jag ladda upp bilden, kanske går fortare tidigare på dagen, när fjortiarna sover :-)

Nu gör jag kväll!
Hoppas på kanonsnö i morgon.

Kommentarer
Postat av: Kristina

hoppas ni snart har värme o kan krypa ner i sängarna. Kul med vinsten man blir lite gladare. Ha sköna dagar

2012-03-07 @ 00:11:27
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0