Tunga skyar

Man får vara tacksam att det var så bra väder igår (kväll speciellt).

I morse kunde man nästan tro att det skulle bli en hyfsad dag.

Jag tog en runda runt tomten med nya gräsklipparen. Den är tyngre än den förra, men "självgående" så det fungerar rätt bra.

Dock underskattade jag hur mycket grässklipp det bli, så uppsamlaren blev überfull innan jag tänkte på det.

Fick lov att tömma ytterligarde två gånger , så förmodligen är 4 ggr lagomt.

Sedan hade solen gått i idé och jag styrde kosan in. Ingen inspiration för att rensa ogräs i det där vädret.

Måste nog inhandla lite plant i morgon, om jag ska ha lite krukor färdiga innan studenten nästa vecka.

30-årsblommorna står på matbordet, men jag är lite misstänksam att de de inte mår alldeles bra :-(

Kvistros, akleja och kransveronika.

Middagen är avklarad redan, eftersom sonen hade en tid att passa. Lika bra att göra bort det och dessutom passar det bra man i smyg planerad tur till spåret.

I smyg för att jag inte ska börja hitta på ursäkter, som att det regnar t.ex.

Vilket det gör :-(


Kommentarer
Postat av: Kristina

fina blommor. Hade ni mer regn än vi i stan för vi hade bara en liten skur? Jag är väldigt nöjd med dagens väder

2012-06-06 @ 22:10:36
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0